Wok status

Hallo,

Zoals je aan de titel kan zien heb ik helaas dit weekend een wok status mogen ontvangen.
Dit na een snelhiedsmeting.
Nou heb ik een zip 2takt met een 70cc cilinder.
Ik heb vaak mensen gehoord over dat ze met een 70cc alsnog door de keuring komen.
Dit doormiddel van

- membraan begrenzen
- standaard uitlaat
- 10gr rollen.

Nu wil ik dat als mijn scooter is goedgekeurd dat ik hem legaal blijft lopen.
Maar wel met een 70cc dit heeft te maken met tijdgebrek en zin.
Ik heb namelijk bijna mijn A2 rijbewijs en ga dan een motor kopen.

Hoe laat ik een 70cc DR 55 lopen zonder dat het slecht is voor de cilinder.

Groeten
 
Advertisement - register to remove this

als het alleen voor de keuring is, kan je het doen, maar legaal laten op een 70 cc gaat mis heb ik gelezen en kan ik me ook voorstellen. dat is net zoiets als alleen boodschappen doen in de stad met een Ferrari (met 30!) die wordt daar ook niet beter van.
 
Als ze onderzoek gaan doen bij de RDW hang je als nog.. En dan word die waarschijnlijk direct afgekeurd.
Zou er op ze minst een 50cc cilinder erop zetten.


Hoe laat ik een 70cc DR 55 lopen zonder dat het slecht is voor de cilinder.
Gaat je nooit lukken aangezien de 70cc er door heen wilt trekken.
Misschien krijg je hem op 70km/u maar hoe lager je gaat hoe moeilijker het word.
Heb verschillende verhalen gehoord over mensen die het gewoon doen en het lukt.
De rdw meneer zou volgens de ervaringsdeskundigen echt niet gaan kijken naar de cilinder die er op zit.
Puur naar het geluid en dergelijke.

En met de setup die ik heb geplaatst zou hij 50 moeten gaan.
Post automatically merged:

als het alleen voor de keuring is, kan je het doen, maar legaal laten op een 70 cc gaat mis heb ik gelezen en kan ik me ook voorstellen. dat is net zoiets als alleen boodschappen doen in de stad met een Ferrari (met 30!) die wordt daar ook niet beter van.
Oke dankjewel voor je antwoord.
Dan weet ik dat ik hem na de keuring gelijk ga verkopen.
Want de technische staat geeft geen problemen alleen de snelheid is te hoog.
Post automatically merged:

als het alleen voor de keuring is, kan je het doen, maar legaal laten op een 70 cc gaat mis heb ik gelezen en kan ik me ook voorstellen. dat is net zoiets als alleen boodschappen doen in de stad met een Ferrari (met 30!) die wordt daar ook niet beter van.
Oke dankjewel voor je antwoord.
Dan weet ik dat ik hem na de keuring gelijk ga verkopen.
Want de technische staat geeft geen problemen alleen de snelheid is te hoog.
 
als het alleen voor de keuring is, kan je het doen, maar legaal laten op een 70 cc gaat mis heb ik gelezen en kan ik me ook voorstellen. dat is net zoiets als alleen boodschappen doen in de stad met een Ferrari (met 30!) die wordt daar ook niet beter van.
@C-Row wat bedoel je met legaal laten op een 70cc gaat mis. Ik heb nu bijv. de zip 2-t van mn zoon ook ivm een wok teruggezet naar 50cc, standaard luchtfilter en standaard uitlaat (zonder prop). Wilde dit weekend alleen de 70 cilinder terug gaan zetten en de rest even standaard laten (uitlaat+filter). Gaat dat problemen geven bijv dat de cilinder op den duur het begeeft of krukas ofzo omdat ie meer druk genereert dan ie kwijt kan (p.s. mag van mij best weer 70 gaan lopen maar wil voor het geluid de uitlaat+filter even standaard houden)
 
drukken zijn niet hoger, maar zal eerder dichtkolen omdat het geknepen ("half gas") loopt.
Als je carburateur en vooral sproeiers te krap houdt (om de snelheid te beperken), wel risico op warmlopen, arm mengsel loopt heter.
p.s.: lukt 70km/h niet gewoon met de 50 cc? (van wat ik hier lees, moet dat ook lukken)
 
drukken zijn niet hoger, maar zal eerder dichtkolen omdat het geknepen ("half gas") loopt.
Als je carburateur en vooral sproeiers te krap houdt (om de snelheid te beperken), wel risico op warmlopen, arm mengsel loopt heter.
p.s.: lukt 70km/h niet gewoon met de 50 cc? (van wat ik hier lees, moet dat ook lukken)
gok met een malossi vario sito plus en een 17,5 carb dat het wel lukt
 
drukken zijn niet hoger, maar zal eerder dichtkolen omdat het geknepen ("half gas") loopt.
Als je carburateur en vooral sproeiers te krap houdt (om de snelheid te beperken), wel risico op warmlopen, arm mengsel loopt heter.
p.s.: lukt 70km/h niet gewoon met de 50 cc? (van wat ik hier lees, moet dat ook lukken)
nu met de 50cc loopt ie ongeveer 60 maar ben nog niet uit de ideale sproeier. mengsel is iets te rijk aan de bougie te zien nog. Maar dacht..... kan net zo goed sproeiermaten gaan uitproberen met de 70cc er weer onder. t gaat mn zoon meer om makkelijker wheelies kunnen trekken dan om de topsnelheid
 
nu met de 50cc loopt ie ongeveer 60 maar ben nog niet uit de ideale sproeier. mengsel is iets te rijk aan de bougie te zien nog. Maar dacht..... kan net zo goed sproeiermaten gaan uitproberen met de 70cc er weer onder. t gaat mn zoon meer om makkelijker wheelies kunnen trekken dan om de topsnelheid
dan 70cc zetten heb zelf sproeier 78 met een 17,5 carb met n gietijzer cilinder
 
Back
Top