Zoals je het doet zou het goed moeten gaan , Banjo bouten van leiding zou je even los kunnen halen tot je alleen maar olie hebt . Maar de druk opbouw moet toch echt in de hoofd cilinder gebeuren , enigste wat je anders kunt doen is de olie van beneden naar boven pompen . Als de hoofdremcilinders inwendig lekken , kun je hier weinig anders aan doen , dan vervangen . Komt er wel een goed straaltje uit je nippel als je hem los draait ? Zijn de remblokken die er nu opzitten versleten ? Hoeveel voering zit hier nog op ? En schoonmaken / blazen met compressor , kan nooit kwaad .
Door het verslijten van de remblokken , zal alleen het niveau van het reservoir zakken , en niet de druk veranderen , de verplaatsing van de olie in leidingen , en cilinder van de klauw , blijft hetzelfde , alleen de zuigers van de klauw komen meer naar buiten , vandaar verlaging in reservoir .
En dat , als je de zuigers weer terug drukt in de klauw , opletten dat de olie niet overloopt in het reservoir .
Door de druk die je op de zuigers van de klauw zet , gaan die naar buiten , als je de rem los laat , gaat de druk eraf en wordt de zuiger , een klein beetje terug getrokken door de rubber afdichting , die om de zuiger zit , en loopt het wiel weer vrij . Dat kleine stukje wat hij dus terug getrokken wordt moet je overbruggen . Zitten de blokken eenmaal tegen de schijf , krijg je tegendruk , omdat je de hendel harder in knijpt . Nu bouw je dus meer druk op , en rem je harder . Lekt nu de hoofd cilinder ( bij je hendel ) inwendig ,bouw je maar een kleine druk op , en gaat de rest terug , langs de zuiger naar het reservoir . Ik hoop dat ik de werking een beetje begrijpend heb uit gelegd , en dat je begrijpt dat je niets anders kunt doen , dan goed ontluchten .