Slippers

beunhaas
Momenteel bezig met een vivacity brom 2t van een maatje van me. Kreeg hem gister omdat de scooter na een paar minuten rijden (stationair blijft ie aan) uit valt. Heb wel gemerkt dat als ik bijv maar half gas geef dat iets wat langer aan wil blijven. Zodra die dan uitvalt kan ik nog beetje spelen met gas maar valt uiteindelijk uit. Ook moet ik dan paar minuten wachten en dan start die weer gewoon binnen 1 kickje.

Zit nu sito plus onder, met sproeier 70 en std luchtfilter (wouden eerst powerfilter maar hebben voor nu geen grotere sproeiers). Sproeier is iets te groot want hij komt wat moeilijker opgang, hij houd vanaf stilstand ietsje in maar geen stotter.
Heb al benzinemembraantje vervangen voor een benzinekraantje, zou dit echt liggen aan de carb of toch de benzine aanvoer, of misschien zelfs wel richting onsteking: bobine, cdi, bougie, stator?
 
Advertisement - register to remove this

bevestigt de bougie ook dat je sproeier te groot is? (zwart) sputterend op gang komen kan net zo goed te weinig benzine zijn, die overigens niet door de hoofdsproeier wordt beperkt: deze beperkt de maximumhoeveelheid pas op top toeren.
verder denk ik dat die elektronische delen die je noemt ook wel op kunnen spelen naar mate ze warm worden (in auto wel gehad, penbobine direct op de bougie die kuren gaf als ie warm werd.)
 
Laat dat powerfilter maar gewoon achterwege, dan krijg je het al helemaal niet afgesteld.
Begin eens met je bougiekleur te bekijken. Dan kun je al een hoop dingen van je lijstje wegstrepen. Vervolgens zou je ff op valse lucht kunnen checken en eventueel.ff je carb goed schoonmaken. Luchtschroef heb je die 1.5 slag open gedraaid nadat je hem ff helemaal indraaid? Mocht je er hierna niet uitkomen horen we het wel met graag een foto van je bougiekleurtje ;)
 
ik gok dat die krom was want de vlotter liep te langzaam vol. Merkte dat met kleinere sproeiers dat die langer aan wou blijven en heb 3 dubbel gecheckt dat benzine uit de tank kwam. Toen heb ik gekeken met vlotter bakje deraf en zag dat die maar heel langzaam druppelde.
 
Back
Top