Verwijderen motoronderdelen

wierd

Well-Known Member
Hallo, ik heb een yamaha neos. Ik probeer bij de oliepomp te komen. Daarvoor haal ik de hele zijkant eraf waar oa de spoelen zitten. Ik heb hiervoor eerst de soort ventilator eraf gehaald. Heb ook de moer en het metalen ringetje eraf gehaald. Volgens de handleiding zou het volgende onderdeel (weet de naam niet, in de handleiding staat rotor) er zo af moeten. Maar hij zit muurvast. Wil het rustig aan pakken zodat er niks kapot gaat. Graag snel hulp
 
Advertisement - register to remove this

Het is inderdaad het vliegwiel. Je moet dat met een poulietrekker verwijderen, maar natuurlijk heb ik dat ding niet. Ik wil graag vandaag het vliegwiel al verwijderen dus wat is een alternatief?
 
een poelietrekker is dan ook niet voor vliegwielen..

een vliegwiel trekker voor een Yamaha Neo's is voor zo'n 6,50 euro wel al te koop , daar hoef je dus niet voor te klooien , echter zijn er wel 2 verschillende types!

misschien een stomme vraag , maar wat wil je met de oliepomp doen dan?
 
o.k. , ik heb het nog nooit meegemaakt dat dat kapot was eigenlijk , maar wil je het zeker weten zul je de complete ontsteking eraf moeten halen. Hiervoor ben je dus een vliegwieltrekker nodig , en een vliegwielblokkeersleutel om de moer los te kunnen draaien , of een luchtsleutel.

als het vliegwiel er dan af is kun je de stator en grondplaat los halen , hier zit een pakking achter , deze moet je er voorzichtig af halen. daarachter zul je het plastic tandwiel zien met vet en het tandwiel van de oliepomp.

je kunt dan meteen wel zien of er iets kapot is , maar ook kun je aan de variokant even draaien zodat het tandwiel gaat draaien , en of deze dus de oliepomp aan drijft.
 
Back
Top