Originally posted by Rens2002
Niet helemaal...
Als je me hier nog antwoord op zou kunnen geven, heel erg bedankt!
En het kan dus echt geen kwaad om de rem te splijten??
Nee kan geen kwaad. Hier zijn de antwoorden:
1.
Eerst remklauw loshalen en met het ontluchtingstuitje recht omhoog zetten/houden; Dit omdat wanneer die gewoon op het carter zit, wel bijna omhoog staat maar er nog wel degelijk een luchtbel in de klauw kan blijven zitten....
Moet ik de remleiding dan al wel los hebben gehaald van de klauw?
Nee, dat moet je van tevoren hebben gedaan. (Schoonmaken dus ook.) Dit is voor de montage. Remleiding dus weer vast, alleen de ontluchting open.
2.
Remvloeistof bakje volgieten met remvloeistof
Dat bakje bij je handvat?
Ja
3.
Doorzichtig slangetje om ontluchtingstuitje. Dit voorkomt morsen en kun je het vloeistof peil precies goed in de gaten houden.
Ok..
4.
Ontluchtingstuitje open draaien en dan de rem indrukken en ingedrukt houden. Nu loopt de vloeistof er doorheen en zodra het bakje leeg is en je nog geen vloeistof uit het tuitje ziet komen, tuitje dichtdraaien en handel weer loslaten en dat weer bij 2 beginnen.
Open draaien als er zo'n slangetje omheen zit? Waar moet ik de vloeistof naartoe laten lopen (in een glas ofzo?) Ik moet dus net zolang doorgaan met vloeistof in dat bakje gieten, en m'n rem in te knijpen totdat er vloeistof uit het ontluchtingstuitje komt?
Klopt helemaal
Komt er vloeistof uit het tuitje dan even w8en tot alle eventuele lucht eruit is en dan het tuitje dicht draaien.
Eerst tuitje dichtdraaien, en dan pas handel loslaten?
Ook correct
5.
Nu bakje weer volgooien als die bv half leeg is. En nu komt het op druk pompen. Je moet heel lichtjes je remhendel inknijpen dus dat die maar een paar mm 'verschuift' en zo eerst gaan pompen. Dit net zolang doen totdat je langzaam druk volt komen op de leiding/hendel. Dit kun je ook merken doordat er dan een 'straaltje' vloeistof uit het bakje wil spuiten als je te snel de hendel indrukt. Dit net zolang doen totdat die op druk is en je er geen druk meer bij voelt komen. (eventueel de indruk afstand steeds wat vergroten)
Gewoon de remleiding weer aansluiten of moest die tijdens de hele procedure niet eens los (dat laatste lijkt me)..
Die moet idd de heletijd vast zitten
Nog een trucje: Als hij niet compleet op druk komt (wel een beetje) dan moet je een stukje gaan rijden (rustig he
) en dan flink remmen (vooral vaak) dan krijgt hij meer 'tegendruk' en komt sneller op druk.
Veel suc6