Sym Fiddle II euro 5 injectie, weinig trekkracht

Erwin Rommel

New Member
Ik heb gister in mijn Fiddle 2 euro 5 injectie een nieuwe v snaar en nieuw 5gram rolletjes vanwege onderhoudt, ik haal dat ding open en zie daar een ringetje bij de v snaar, mijn scooter was begrenst op 53kmh bij aankoop. Nu heb ik dat ringetje eruit gehaald, rolletjes en nattuurlijk de v snaar. nu is de top snelheid 58 als ik van een brug af rijd :D. Mijn vraag hier is er wat ik kan veranderen zodat hij wat meer trekkracht heeft, want op een rechte weg komt hij niet boven de 50kmh. (snelheid met GPS van telefoon gemeten).

Bedankt alvast.
 
Advertisement - register to remove this

:/ Helemaal niks?
Ja die dingen zijn flink afgeknepen. Alle begrenzing loopt via die Ecu. Hierbij is waarschijnlijk ook de begrenzing op het openen en sluiten van de injectors. Deze Ecu moet dus gefopt gaan worden zodat er toch op een of andere manier meer brandstof met lucht binnenkomt. Deze blokken staan nog in de kinderschoenen dus voordat er echt pas wat meer bekend is of mee gedaan kan worden zijn we weer een tijdje verder denk ik.
 
Ja die dingen zijn flink afgeknepen. Alle begrenzing loopt via die Ecu. Hierbij is waarschijnlijk ook de begrenzing op het openen en sluiten van de injectors. Deze Ecu moet dus gefopt gaan worden zodat er toch op een of andere manier meer brandstof met lucht binnenkomt. Deze blokken staan nog in de kinderschoenen dus voordat er echt pas wat meer bekend is of mee gedaan kan worden zijn we weer een tijdje verder denk ik.
Dit is gewoon onzin!
Zelfs de nieuwere types (EFI Euro 5) zijn vrij makkelijk te ontdoen van de snelheidsbegrenzer(s).
Dit type Fiddle is overigens nog steeds begrenst op de variateur d.m.v. een ring, dus?
Ik heb gister in mijn Fiddle 2 euro 5 injectie een nieuwe v snaar en nieuw 5gram rolletjes vanwege onderhoudt, ik haal dat ding open en zie daar een ringetje bij de v snaar, mijn scooter was begrenst op 53kmh bij aankoop. Nu heb ik dat ringetje eruit gehaald, rolletjes en nattuurlijk de v snaar. nu is de top snelheid 58 als ik van een brug af rijd :D. Mijn vraag hier is er wat ik kan veranderen zodat hij wat meer trekkracht heeft, want op een rechte weg komt hij niet boven de 50kmh. (snelheid met GPS van telefoon gemeten).
Enige wat je nog kunt doen zonder een cilinderwissel is het plaatsen van een zgn. sport en/of race variateur!
Hiermee (mits goed afgesteld) moet het al veel beter optrekken. Helaas geen extra snelheid dus blijft 58 de max!

Ander alternatief is een 63/65cc cilinder aan te schaffen en te plaatsen waardoor het vermogen iets meer toeneemt.
Verwacht er echter geen wonderen van want deze combinatie (cilinder & sportvario) maakt weliswaar verschil in het op en/of wegtrekken maar voegt nauwelijks iets toe aan de topsnelheid!

Meeste zitten/komen aan de 62/65 km wat dat betreft, dus niet echt een superduper resultaat!
 
Back
Top