Snelheidmeter wijkt veel af.

Shadowghost_12

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een agm vx-50s gekocht.
had een paar problemen en meeste is opgelost. Hierbij kwam een nieuwe snelheidkabel in de reparatie.
Nu als ik rij geeft de scooter aan dat ik 80kmph+ rij terwijl ik op gps niet boven 55kmph rij. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit moet oplossen.

Hierbij moet ik ook zeggen dat de benzine meter omhoog gaat inplaats van omlaag en de accu voltage meter als ik rij tot het maximun gaat.
 
Advertisement - register to remove this

Hierbij moet ik ook zeggen dat de benzine meter omhoog gaat inplaats van omlaag en de accu voltage meter als ik rij tot het maximun gaat.
Als de tank dan mee gaat , lekker hoor , maar zal wel niet . Je zou de laadspanning eens moeten controleren , moet bij versneld stationair , tussen 13 en 15 volt liggen , is hij hoger , is er waarschijnlijk iets met de spannings regelaar loos . Ook kan hierdoor je benz meter afwijken , door te veel spanning .
Ik heb ook een flinke afwijking in mijn grande retro , geeft 55 / 60 aan , en gps is dan 45/47 . Zal in de meter zitten , zijn altijd onnauwkeurig.
Maar gelukkig de goede kant op.
 
Als de tank dan mee gaat , lekker hoor , maar zal wel niet . Je zou de laadspanning eens moeten controleren , moet bij versneld stationair , tussen 13 en 15 volt liggen , is hij hoger , is er waarschijnlijk iets met de spannings regelaar loos . Ook kan hierdoor je benz meter afwijken , door te veel spanning .
Ik heb ook een flinke afwijking in mijn grande retro , geeft 55 / 60 aan , en gps is dan 45/47 . Zal in de meter zitten , zijn altijd onnauwkeurig.
Maar gelukkig de goede kant op.
ik weet dat een snelheidsmeter afwijkt maar voor 25kmph+ is mij net iets te veel, ik ga zeker even de spanningsregelaar door meten danku voor de tip. ;)
 
Back
Top