Onbekend probleem

R0VER

Member
hallo,

ik heb gisteren een tweedehands aprilia amico gl gekocht en heb er zelf heel weinig verstand van.... :)

een vriend van mij heeft wel de koppeling vervangen en er een polini drukveer (goud) ingezet omdat de oude verroest was.

hij rijdt alleen best wel slecht. als ik stilsta en gas geef, hoor ik meteen volgas en begint de scooter heeel langzaam op te trekken. daarna rijdt hij wel prima, maar niet zo hard. (ixil uitlaat, kan daar nog een prop inzitten?)

na 10 minuten rijden zakte echter ineens de toeren in en ging hij steeds zachter. even stilstaan en hij deed het weer een beetje, maar zakte dan weer langzaam in.

heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? ligt dit aan de benzine/luchtverhouding?

ik weet niet precies wat wat is, maar wil het wel graag leren, dus als het iets aan de sproeier of carburateur is, graag duidelijke uitleg.

alvast veel dank!
 
Advertisement - register to remove this

nou, dat werkte dus niet...

bougie prima, luchtfilter vervangen, zelfs de cilinder is gecontroleerd op krassen omdat dat vermogenverlies zou kunnen veroorzaken. ook met een andere uitlaat reed hij hetzelfde.

iemand nog suggesties of kan ik maar beter even langs dealer?
 
dat zou ik niet direct weten.

die nieuwe koppeling is trouwens een race koppeling van power one en die schijnt variabel te zijn.
zou het de afstelling daarvan zijn?

(hij rijdt nu 52 -terwijl de prop eruit is...- op de teller en houdt dat wel even vol, maar dan na een stoplicht is het weer de eerste 20 meter 5 km/u en dan trekt ie weer langzaam op)
 
hebt ge die eigenlijk ni getest voor ge hem kocht?

n jah wat ge mss ook is kunt doen is uw vario en v-snaar controleren, kijk is of de tand op uw krukas niet teveel is afgesleten mss of de tand op uw vario ringetjes ofzo.
of kijk eens naar uw sproeier enz.

u never know
 
Originally posted by GP1-Aerox
hebt ge die eigenlijk ni getest voor ge hem kocht?

n jah wat ge mss ook is kunt doen is uw vario en v-snaar controleren, kijk is of de tand op uw krukas niet teveel is afgesleten mss of de tand op uw vario ringetjes ofzo.
of kijk eens naar uw sproeier enz.

u never know
dat heeft er dus gewoon helemaal niks mee te maken enne kan je iets duidelijker typen de volgende keer!
 
Back
Top