LED knipperlichten Piaggio Zip met flow/matrix

kevindl010

New Member
Ik heb een vraag over mijn led verlichting,

Deze in de link hieronder


de dagrij verlichting werkt, maar als ik de knipperlichten gebruik knipperen ze inplaats van dat ze een flow hebben, en ze knipperen ook aan de snelle kant. Iemand enige idee
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Op het plaatje hieronder staat wat je moet doen.

Heb je alleen de knipperlichten in led uitvoering geldt voor jouw alleen de punten 1 en 2, heb je ook nog een achterlicht dat werkt met led, dien je ook nog punt 3 uit te voeren.
Met punt 3 bouw je de verlichting om van wisselspanning naar gelijkspanning via de accu, doe je dit niet dan werkt je achterlicht op wisselspanning waar led niet goed tegen kan.

Heb je een led achterlicht en je hebt punt 3 uitgevoerd is het ook aan te raden om je koplamp om te bouwen naar led.
Dit is dan minder belastend voor je accu/spanningsregelaar omdat led minder stroom vraagt.

1714294760988.jpeg
 
Heb je wel het knipperlicht relais buiten spel gezet ?
Ik zal je eerlijk vertellen, heb nu me kappen en en me verlichting vervangen, en had een paar filmpjes gekeken met mensen die het binnen een uurtje a 2 uurtjes klaar zijn. Ik ben 3 dagen bezig geweest hahaha. Maar als antwoord op je vraag nee dat denk ik niet. Gewoon kleur op kleur gedaan, en dan het witte draad naar me contact
Post automatically merged:

Op het plaatje hieronder staat wat je moet doen.

Heb je alleen de knipperlichten in led uitvoering geldt voor jouw alleen de punten 1 en 2, heb je ook nog een achterlicht dat werkt met led, dien je ook nog punt 3 uit te voeren.
Met punt 3 bouw je de verlichting om van wisselspanning naar gelijkspanning via de accu, doe je dit niet dan werkt je achterlicht op wisselspanning waar led niet goed tegen kan.

Heb je een led achterlicht en je hebt punt 3 uitgevoerd is het ook aan te raden om je koplamp om te bouwen naar led.
Dit is dan minder belastend voor je accu/spanningsregelaar omdat led minder stroom vraagt.

View attachment 75498
Zie dat het voor de alpha styling is, geld dat dan ook voor deze https://vespuccinederland.nl/shop/o...piaggio-zip-knipperlichten-voor-achter-smoke/
 
Last edited:
Je hebt dus die uit de advertentie ? Heeft dit licht ook het z.g.n. audi effect , of knipperen ze alleen ?
Als ze alleen knipperen , zal het relais te laag belast worden , zitten er weerstanden bij de knipperlichten ?
 
Je hebt dus die uit de advertentie ? Heeft dit licht ook het z.g.n. audi effect , of knipperen ze alleen ?
Als ze alleen knipperen , zal het relais te laag belast worden , zitten er weerstanden bij de knipperlichten ?
Ja ze zijn uit de advertentie en ja er zaten al weerstanden bij. Als het goed is moet ze een audi effect hebben. Alleen nu knipperen ze alleen en best wel snel dus neem aan dat er iets niet klopt.
 
Ja , als je ze ook nog op het knipperrelais hebt aan gesloten gaat het niet goed . Je zou even moeten doen bij de regelaar wat @Sparky aan geeft.
Je kan het testen als je plus en min van de accu even aansluit op een knipperlicht , ( let wel op wat plus en min is nu , desnoods even meten ) , zodat je hier constant spanning op hebt , als het goed is , doen ze het dan wel goed . Je zet ze nu als het ware steeds aan en uit , met je knipper relais
 
Op het plaatje hieronder staat wat je moet doen.

Heb je alleen de knipperlichten in led uitvoering geldt voor jouw alleen de punten 1 en 2, heb je ook nog een achterlicht dat werkt met led, dien je ook nog punt 3 uit te voeren.
Met punt 3 bouw je de verlichting om van wisselspanning naar gelijkspanning via de accu, doe je dit niet dan werkt je achterlicht op wisselspanning waar led niet goed tegen kan.

Heb je een led achterlicht en je hebt punt 3 uitgevoerd is het ook aan te raden om je koplamp om te bouwen naar led.
Dit is dan minder belastend voor je accu/spanningsregelaar omdat led minder stroom vraagt.

View attachment 75498
Kunnen de blauw/zwarte en geel/zwarte aan de witte kabel van de knipperlichten of moet die echt aan de witte kabel van je contact slot ?
 
Aan de witte bekabeling van je scooter zelf, waar dan ook.
Alle witte draden zijn namelijk afkomstig van je contactslot en het maakt niet uit waar je die aftakt om de blauw/zwarte draad en eventueel ook de geel/zwarte draad aan te sluiten indien je een led-achterlicht hebt.
 
Aan de witte bekabeling van je scooter zelf, waar dan ook.
Alle witte draden zijn namelijk afkomstig van je contactslot en het maakt niet uit waar je die aftakt om de blauw/zwarte draad en eventueel ook de geel/zwarte draad aan te sluiten indien je een led-achterlicht hebt.
Is dit gewoon mogelijk met een scotch klem
 
Ik zou sowieso die chinese rommel niet op mijn scooter willen hebben waarvoor je de kabelboom moet molestreren maar om iemand te helpen zou ik het solderen en isoleren met een krimpkousje
 
Ik zou sowieso die chinese rommel niet op mijn scooter willen hebben waarvoor je de kabelboom moet molestreren maar om iemand te helpen zou ik het solderen en isoleren met een krimpkousje
Ik heb nu vernomen dat het GEEN flow knipperlichten zijn, moet ik dan nog steeds de blauw/zwarte en geel/zwarte. Verbinden met de witte kabel
 
Ik heb nu vernomen dat het GEEN flow knipperlichten zijn
Ik vond het al vreemd dat bij Audi-effect knipperlichten weerstanden zaten dit hoeft normaal niet.

Heb je dan enig idee waarom ze snel knipperen ?
Ze knipperen sneller omdat ze het knipperrelais in de spanningsregelaar niet genoeg belasten.
Om dit te compenseren heeft met die weerstanden bijgeleverd dus die moet je ook gebruiken.
Knipperen ze ondanks het monteren van deze weerstanden dan nog te snel, hebben deze weerstanden niet de juiste waarde.
Ik zou dan de doosjesschuiver contacteren waarbij je de knipperlichten gekocht hebt.
 
Ik vond het al vreemd dat bij Audi-effect knipperlichten weerstanden zaten dit hoeft normaal niet.


Ze knipperen sneller omdat ze het knipperrelais in de spanningsregelaar niet genoeg belasten.
Om dit te compenseren heeft met die weerstanden bijgeleverd dus die moet je ook gebruiken.
Knipperen ze ondanks het monteren van deze weerstanden dan nog te snel, hebben deze weerstanden niet de juiste waarde.
Ik zou dan de doosjesschuiver contacteren waarbij je de knipperlichten gekocht hebt.


Ik heb ze zelf nu ook gesproken via WhatsApp, en hun vertellen mij dat ik de blauw zwarte kabel moet aansluiten op de witte kabel, dus weet nu ook niet echt hoe of wat
Post automatically merged:

Ik vond het al vreemd dat bij Audi-effect knipperlichten weerstanden zaten dit hoeft normaal niet.


Ze knipperen sneller omdat ze het knipperrelais in de spanningsregelaar niet genoeg belasten.
Om dit te compenseren heeft met die weerstanden bijgeleverd dus die moet je ook gebruiken.
Knipperen ze ondanks het monteren van deze weerstanden dan nog te snel, hebben deze weerstanden niet de juiste waarde.
Ik zou dan de doosjesschuiver contacteren waarbij je de knipperlichten gekocht hebt.


Dit stuurde ze mij
 

Attachments

  • Screenshot_20240429_174846_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20240429_174846_WhatsApp.jpg
    215.2 KB · Views: 5
Last edited:
Zoals @trabiarie reeds schreef, als dit gewone knipperlichten zijn en geen matrix knipperlichten en je koppelt de blauw/zwarte draad aan de witte draad van het contactslot, dan blijven je knipperlichten continue branden als je richting geeft.
Een gewoon knipperlicht heeft namelijk een knipperend signaal nodig dat uit de spanningsregelaar komt. (via de blauw/zwarte draad)

Ik neem aan dat de doosjesschuiver zich ook heeft gerealiseerd dat er iets niet klopt met deze chinese rommel en heeft de pagina, waarna je link verwijst in je eerste post, verwijderd.
Daarom, iedereen koopt tegenwoordig al z'n scooterspullen online, echt ideaal, totdat je een probleem hebt dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en is er ineens geen mogelijkheid tot ruilen omdat het om elektrisch componenten gaat.
Je krijgt dan zo'n onzin Appje/e-mail zoals in je bovenstaande post.
Die man die je dit heeft gestuurd weet het zelf niet!

Zoek eerst eens uit welke knipperlichten je nu echt hebt gekocht/gekregen.
 
Last edited:
Zoals @trabiarie reeds schreef, als dit gewone knipperlichten zijn en geen matrix knipperlichten en je koppelt de blauw/zwarte draad aan de witte draad van het contactslot, dan blijven je knipperlichten continue branden als je richting geeft.
Een gewoon knipperlicht heeft namelijk een knipperend signaal nodig dat uit de spanningsregelaar komt. (via de blauw/zwarte draad)

Ik neem aan dat de doosjesschuiver zich ook heeft gerealiseerd dat er iets niet klopt met deze chinese rommel en heeft de pagina, waarna je link verwijst in je eerste post, verwijderd.
Daarom, iedereen koopt tegenwoordig al z'n scooterspullen online, echt ideaal, totdat je een probleem hebt dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en is er ineens geen mogelijkheid tot ruilen omdat het om elektrisch componenten gaat.
Je krijgt dan zo'n onzin Appje/e-mail zoals in je bovenstaande post.
Die man die je dit heeft gestuurd weet het zelf niet!

Zoek eerst eens uit welke knipperlichten je nu echt hebt gekocht/gekregen.
Je heb ook gelijk hoor, en misschien met de gedachte dat ik er niet heel veel van snap, had ik het misschien beter niet kunnen doen. Het is raar want als ik dezelfde sort knipperlichten opzoek zijn ze allemaal met matrix/loop verlichting. En dan deze niet(gezegd door medewerker van vespucci). Dus is lastig om er achter te komen. In iedergeval erg bedankt voor de tijd de je nam om te antwoorden
 
Back
Top