Gilera Runner project

MHR D.H. Tuning

21,2 pk runner
Hier dan ook maar is mijn project. Zit al heel wat jaartjes in de scooter en bromfietswereld.
En heb vele projecten gehad.

Het begon met een NRG MC2, had al groot gedeelte van de setup, maar vond die NRG niks.

Setup was toen:

- Malossi RHQ as
- Malossi Speed Rep.
- Dell Ortho 21mm
- Etc. Etc.

Dit was echt zo’n 4 jaar geleden ofzo, toen Mol en Joor hier nog over de vloer kwamen om toen een andere NRG op te halen :* .

Van dit ding heb ik ook niet echt foto’s.

Toen kwam ik op het idee om alles op mijn toenmalige straatscooter te zetten, en daar maar een projectje van te maken! De GILERA RUNNER!

runnerindestripperij1.jpg


Hier in de stripperij ! (zo’n 3 jaar geleden J)

Runner.jpg


Hier alweer iets verder.

pretspul-bij-elkaar.jpg


Dit was toen wat zooi wat er op en aankwam.

Toen na weer wat maandjes verder te zijn, waren we van plan om naar Speelmansplaten te gaan, hartstikke leuk en in de stress natuurlijk om dat ding af te krijgen, naja onafgesteld naar zeeland en daar liep ik er zo bij:

NoB10482.jpg


Lekker ding, toch…. })

Heb om precies te zijn twee keer gesprint, omdat me keerring eruit klapte, was jammer, maar heb een top dag gehad.

Hier een foto van het volk waarmee we waren:

IPp10522.jpg


Maarja, na speelmansplaten, heb ik besloten om weer opnieuw te beginnen, alleen dan helemaal perfect, gelijke nieuwe setup, en alles tot in de puntjes netjes uitgevoerd!

Nieuwe setup:
- MHR Speed 04
- Mhr Team as
- Team/ Speed 04 piep
- Malossi rotor met eprom
- Complete overrange
- Hebo verstelbaar/ deltaclutch
- Malossi Wingbell met ribjes
- Koso 28mm D-slide
- Vl 13 membraampje
- 25 recht
- Prim: 14/39
Sec: 13/48

Dit was het wel zo’n beetje, het meeste van wat hierboven staat heb ik wel of is onderweg.

Wat nog binnen moet komen is:

- Wingbell
- Koso
- Vertanding zooi

Ik ben alvast begonnen met het frame grondig aan te pakken, eerst het overboden eraf geslepen en er daarna voor gezorgd dat het rood werd.

0dg10575.jpg


Wil altijd al een F32s hebben, maar het geld voor deze voorvork was er nog niet helemaal, dus daar om maar een nieuwe std voorvork aangepast:

WBd10617.jpg


Toen maar weer iets verder opgebouwd:

Hier van de zijkant:

KTp10665.jpg

Van de voorkant:

Ejx10728.jpg


Ondertussen kwam de zeer gezellige meneer Rudi van Vliet langs (The one) die nog iets leuks voor me mee nam namelijk een:

EvQ10785.jpg


precies zo AIM geval....

Update 2


Heb het de laatste tijd beetje druk gehad met school, o.a. tentamenweek... |(

Maar ondertussen heb ik een beetje aan me binnenkap gewerkt. Hier het resultaat:

SS510832.jpg


binnenkaptotaalslotsf0nj.png


Contactslot is zo goed als klaar, is 90% glad :)

Ben nu bezig met benzineklepje, en daarna pak ik het koelvloeistofgat. Daar later meer pics over!

Ook heb ik nog maar een paar pics gemaakt van mijn "onbewerkte" setup.
Dat "onbewerkte" is niet voor lang meer, want tuner is voor 90% geregeld.

Hier de pics:

vvo10912.jpg


A4110944.jpg


rQt10975.jpg


De beloofde pics van het carter laten nog even op zich wachten omdat ze nog bij de straler liggen, die haal ik morgen wel fftjes op!

Update!!

Carters opgehaald bij de straler, blokken hebben last gehad van flinke corrossie, zitten vel putjes en dergelijke in.

Pics:

Gezellig samen :henko:
Sl811017.jpg



Weer gezellig samen:
wgr11071.jpg


b3q11111.jpg


3Fx11150.jpg


Dit is het weer!

UPDATE.

Heeft weer ff geduurd maar heb nou al een groot gedeelte van me rijwielgedeelte bij elkaar! Hier de velgjes en de RS24 achterveer voor een DNA, die d.w.z. met een home made adapter passend is op de runner. Of het staat is een tweede, ben bang dat de kont veelste hoog staat. Maar dat bepaal ik als de kappen erop zitten dus dat duurt wel ff...

Hier de pic:

ait09164.jpg


Binnekort hoop ik wat aantrekkelijkere foto's te hebben 8P

Kleine Update:

Kleine bestelling binnen gehad:

wue08195.jpg


En pics worden op dit moment gerepareerd!

Dennis

UPDATE
Nieuwe 2005 styling })

koA51159.jpg


mCl51344.jpg


as551524.jpg


jlA51766.jpg


UPDATE:

Ik heb een paar dingen te melden, ten eerste, blok en cilinder komen iets later dan geplant.
ten tweede, alles is zo'n beetje aangeschaft wat nodig was.
ten derde, verveling slaat toe.....

Nu ben ik dus maar verder gegaan met de dingen waar ik mee verder KON gaan.

Hier het binnekapje, die nou aardig afgewerkt is:

uhG26368.bmp


nog 1:

xwL26424.bmp



Zo staat het "ding" er nu bij:

Zxj26736.bmp


en nog eentje op de bank:

PAX26877.bmp


tot snel -:-

UPDATE!!

Nou eindelijk is hier dan de lang beloofde "Update"!!

Vorige week heb ik het hele land door gereden, woensdag ben ik naar zeeland geweest om mijn spul op te halen bij Tino. Het zag er goed uit!
Mijn complimenten Tino, tot over een paar weken op de bank!

De dag daarna ben ik gezellig met een hele zooi naar Jubbega geweest! Geslaagd dagje!

Eenmaal thuis aangekomen, laatse spul besteld en ook snel binnen gekregen!

Morgen alles opbouwen en knallen maar!

Hier de fotos:

Blokje en cilinder:

hWN20657.jpg


vtp20700.jpg


Hier de laatste spulletje die ik nog nodig had, waar ik alsnog 200+ voor kwijt was |(

lKu20816.jpg


lagers:

43M20861.jpg


Hier dan eindelijk me buddy +ralf+

uNJ20936.jpg


jEv20978.jpg


GMY21025.jpg


Dat was het dan!

Snel nieuwe pics van opgebouwd blokje!

Nu maar ff de Grote Update:

Ik begin maar waar ik was gebleven, niet veel geouwehoer want foto's zeggen meer dan.... je weet wel 8)

De dagen voor Lint erg druk gehad met opbouwen hier de pics:

Keihin

cFy51899.jpg


Keihin

mNw52040.jpg


Nog bedankt KnapUh :)

Blokje al aardig opgebouwd:

bmp52169.jpg


odD52293.jpg


Ehy52381.jpg


Blok eronder gehangen:

M9O52537.jpg


Na eerste test rondje:

u3852731.jpg


Hier nog een filmpje van de avond voor Lint:

http://s14.yousendit.com/d.aspx?id=2ZMLKCFNXBZZH2PN38JBEWCISQ


Eindelijk was het dan zover, zondag morgen! Om half 7 me bed uit en de runners op geladen, daarna kwamen Rolf en Lucas en gingen we op weg naar Lint.Runner zat twee dagen in elkaar en was nog niet helemaal lekker afgesteld,maarja gewoon gezellig naar de meeting hier de pics!

Op Lint:
EeQ53551.jpg


MwQ53604.jpg


oKR53712.jpg


Ook toch nog maar ff op de bank geweest, had in gedachten dat ik een zeer lage score zou halen maar dat werd 18,1 PK en dat viel me dus reuze mee :)

Hier het filmpje op de bank in Lint:

http://s14.yousendit.com/d.aspx?id=1RNJSN92RJ0F20AO6D7H3X2A12

Dit was Lint!

Net stond hij er nog zo bij :) :

j7r52846.jpg


0pb52932.jpg


76953024.jpg


EZ953168.jpg


I5z53226.jpg


BEo53284.jpg


1Tt53645.jpg


Dit was het weer fftjes, ga nu opzoek naar een nieuwe orginele gasnaald en ga over een aantal weken weer langs Tino.

Dennis


Soon more...


P.S. Alle updates zullen hier in de 1e post terecht komen en in de laatste zodat jullie lekker kunnen ouwe hoeren :)

Dennis
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Er koen kappen op :p

Nee ben het een en ander aan het polyesteren, ben nu bezig met binnekapje, om sleutelgat, koelvloeistog gat en benzine klepje weg te werken.

Ook komen in deze hier en daar een paar gleuven/gaten. voor doorstroom van lucht vanwege hoge plaatsing van Speedfight radiateur.
 
Stuurpen met een speciale reden op zen kop gemonteerd?

verders is het altijd fijn om vanaf een nette bodem te beginnen (frame dus).
 
Rolf@Jaguar said:
Ah die Dennis.. Ziet er allemaal vet uit! Je frame is ook netjes geworden :)

Spreek je nog wel!! En moge het heel vet worden in 2005 8)

Vet wordt het zeker! Zoals we al gezegd hadden 2005 wordt meetinG en vlam jaar!
 
raymen said:
netjes :) ......kom helemaal...goed...ik mis een foto van een blok ?

of heb ik ergens overheen gelezen oid >

Foto van blok mist idd omdat ik er nog een blok bij moet hebben, ik heb genoeg carters thuis liggen, alleen ik zoek ee nog "onbewerkt blok".

Daar zullen reeds foto's van komen, als het blok er is en bij de straler langs is geweest.

Dennis
 
ErwinB said:
Stuurpen met een speciale reden op zen kop gemonteerd?

verders is het altijd fijn om vanaf een nette bodem te beginnen (frame dus).

Stuurpen is zo gemonteerd om dat hij zo beter geklemt zit op een of andere manier, maar deze clamp "stuurpen" wordt nog aangepast of er komt een andere, omdat ik het wel linke dingen vindt, als ik hem aanpas zorg ik ervoor dat hij wordt geborgd door mijn voorvork heen, niet dat ik me stuur verlies, wat vooral snel gebeurd bij dit soort clamps.

Dennis
 
Last edited:
nibbel@zip said:
ziet er netjes uit dennis ga je je cilinder nog laten tunen of blijf je zo rijden suc6 iig

Cilinder wordt zeker getuned, alleen besteed ik het wel uit! weet nog niet waar precies, alles wordt zo en zo MAX, maar ik wil het wel goed gedaan hebben, en niet half omdat je geen vaste klant bent ofzo, dan doe ik het liever zelf wel. :)
 
HEHE de brother runner is ook eindelijk online!!!! +ralf+
Werdt tijd spekkie, maaruh waarneer ga je de koso's nou is bestellen???


verders wel lachuh begin -:-
 
Wat doe je nu met je Blauw metallic kappenset ? , die is ook gruwelijk mooi..of komt die op die straat runnert van je ? :)

Verder suc6 met je project ,zie hem vast wel een keer knallen :W
(Komt hij nog @ Leertouwer te staan zoals je van plan was ?)
 
dat is wel vet die van jou op de grond en mijne op zo'n ophoging :p

nee dat si wel vet dennis als we dat nou is regelen en alles netjes afwerken dan kunnen we hem wel stallen in de winter in de winkel :)
 
Back
Top