35000km

Johan D.

Member
Hallo, ik wil een Vespa sprint uit 2015 kopen voor €1250 (met wat schade etc) , hij loopt en rijd goed. Alleen is er een ding, hij heeft 35k km op de stand. Is dit een groot probleem en zoja, is een grote onderhoudsbeurt genoeg?
 
Advertisement - register to remove this

Reken er een revisie bij als dat nog niet gedaan is. Wil echt niet zeggen dat hij niet lekker kan rijden op die km stand, maar je hebt kans dat je aan de beurt bent met bijvoorbeeld wat interne lagers
 
Reken er een revisie bij als dat nog niet gedaan is. Wil echt niet zeggen dat hij niet lekker kan rijden op die km stand, maar je hebt kans dat je aan de beurt bent met bijvoorbeeld wat interne lagers
Ah oké, wat zijn ongeveer de kosten voor dit bij een scooter zaak? En bedoel je dus een hele blok revisie?
 
Lekker nieuw kopen. Als je zelf niet kan sleutelen is bij een scooter goedkoop = duurkoop. Scooterzaken rekenen 70 per uur. zit je met een zuigertje vervangen of distributieketting kunnen de kosten al gauw oplopen boven de 300. Rivisie is al helemaal niet aan de orde voor zo'n oud ding, tenzij je nogmaals, het zelf kan doen. Je loopt dan al gauw tegen prijzen aan, waarvoor je een nieuwe had kunnen halen, indien je hem bij je 1250 optelt... Onderdelen voor scooters zijn nu eenmaal de grootste winstmarges voor fabrikanten, als er om de haverklap dingen stuk gaan omdat jij een vespa hebt met geen duidelijke onderhoudsgeschiedenis en 35k op de teller, krijg je hier al heel snel spijt van.. 35k is niet niks voor een scooter. Ik weet bijv dat de ketting van zo'n vespa vrij spel speling krijgt en vervangen moet worden vanwege het pruts ontwerp in de kettingspanner. En koop je nieuw, ga dan ook niet voor een chinese meuk, koop gewoon bij een reutabele dealer een sym orbit 3 / fiddle 2 injectie met 3 jaar garantie of peugeotjes zijn nog wel regelmatig tegen de 2300 te vinden. Kan natuurlijk ook elektrisch, yadea E8s bijv zijn prachtige dingen. Wil je de eerste 5-7 jaar gewoon zorgeloos rijden, koop lekker een nieuwe en volg de onderhouds beurtjes netjes. Mijn zip heeft nu 18k op de teller, eerste eigenaar. en weet dat ik hem rond de 30-40k verkoop, puur omdat ik weet dat er dan wat groters aan zit te komen, dan is het een afweging maken , hier nog verder geld in steken of een nieuwe. Dat is waarschijnlijk ook de afweging die de verkoper van de vespa heeft gemaakt.
 
Last edited:
Back
Top