Verzekering bij ongeluk met opgevoerde scooter

lucaa

Active Member
Hallo allemaal.

Ik heb al een tijdje een neos die 60-65 rijdt GPS (Alleen ontgrensd, verder alles std). Dit omdat ik elke dag over een 60 weg moet rijden naar school met een hoop aso's op de weg. Verder rijd ik zo veel mogelijk de toegestaande snelheid en ben geen 'wegpiraat' die met 60 over de fietspaden rijdt.

Overal staat online dat een scooter die opgevoerd is NIET verzekerd is.

Heeft iemand ervaring met een ongeluk met een opgevoerde scooter? Met politie enzo? Wat als de andere persooon de schuldige is?

ps: Ik weet dat dit topic ooit al besproken is, maar dat was in 2004.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een scooter die opgevoerd is, is inderdaad niet verzekerd. Om dit te achterhalen dienen ze echter wel de scooter te onderwerpen aan een technisch onderzoek. Als dit niet gebeurt, dan heb je geluk. Gebeurt dit wel, en dat zou zomaar het geval kunnen zijn als het gaat om aansprakelijkheid voor een groot bedrag of als een van de partijen aangeeft dat de scooter veels te hard reed.

Nu ken ik ook wel zat voorbeelden van jongens die direct na het ongeluk zijn doorgereden naar een scooterzaak of naar huis om snel de oude begrenzingen weer terug in te bouwen of om de oude uitlaat te monteren. Dit allemaal om zichzelf al in te dekken tegenover zo'n onderzoek. Dit is echter wel frauderen en dat kan eventueel ook duur komen te staan. Al helemaal als er foto's zijn gemaakt van de scooter en de uitlaat opeens is veranderd. Al zou je dat natuurlijk ook wel op een bepaalde manier kunnen framen.

Hoe het zit met een auto die de schuldige is tegenover een opgevoerde scooter durf ik niet te zeggen. Een scooterrijder blijft kwetsbaarder en ik denk dat het argument: 'ja maar hij is opgevoerd' niet op zal gaan. Als automobilist dien je namelijk wel gewoon alert te blijven voor dit soort ongein.

Kortom, het vergt erg veel extra denkwerk en hoofdpijn mocht het misgaan.
 
Hallo allemaal.

Ik heb al een tijdje een neos die 60-65 rijdt GPS (Alleen ontgrensd, verder alles std). Dit omdat ik elke dag over een 60 weg moet rijden naar school met een hoop aso's op de weg. Verder rijd ik zo veel mogelijk de toegestaande snelheid en ben geen 'wegpiraat' die met 60 over de fietspaden rijdt.

Overal staat online dat een scooter die opgevoerd is NIET verzekerd is.

Heeft iemand ervaring met een ongeluk met een opgevoerde scooter? Met politie enzo? Wat als de andere persooon de schuldige is?

ps: Ik weet dat dit topic ooit al besproken is, maar dat was in 2004.
Opgevoerd rijden is een risico. Ik heb ook een keer ongeluk gehad. (Was fout van auto)
Mijn scooter was blauw plaat en kon 70. En snelheid is niks mee gedaan dus het is mogelijk.
 
Als je goed op let, dingen goed kan inschatten. Nooit gigantisch te hard rijd (stel je rijd dan 50 op teller wat legaal is zit je goed), en defensief rijd, is het risico dat er wat gebeuren redelijk klein. Maar goed dat is als je ergens woont waar het niet gigantisch druk is..

In de grote stad is het natuurlijk een hoog risico dat er iets kan gebeuren.. Kan je denk ik beter je scooter gewoon standaard laten.
 
Ze doen vrijwel alleen technische onderzoeken als van getuige blijkt dat de snelheid van je scooter echt relevant was. Als een auto jou omver beukt en er is geen discussie mogelijk over wie fout zit dan krijg jij gewoon al je schade uitgekeerd, de scooterzaak waar ik taxeerde wist zelfs dat er een 80cc onder zat en daar deed hij ook niks mee.
 
Back
Top