verschillende vragen over AGM Retro van 2014 Euro 2

Oudeman

New Member
Mijn eerste post hier, ik heb nog niet kunnen vinden waar iik naar op zoek was dus heb ik een nieuw topic aangemaakt.

Recent heb ik de scooter van mijn dochter overgenomen, een AGM uit 2014, een GY6 bamiscooter dus. Kilometerstand is 6900.
Toen zij de scooter kocht was het een snorfiets die veel te hard reed, scooter is omgekeurd naar brommer en loopt ongeveer 50.

Ik heb motorolie, transmissieolie, snaar en luchtfilter vervangen
Tot zover alles goed, maar toen ging ik dingen veranderen....
Ik wilde de scooter iets sneller laten rijden voor als ik buiten de drukke straten kom (voor verder weg pak ik mijn motor wel)
Daarvoor heb ik een andere cdi gekocht, eentje met een afstandsbediening om te kunnen schakelen tussen 45 en 65.

En toen begon het.

CDI gewisseld en geen reactie op de afstandsbediening, hmm.
Nagedacht en gezien dat de begrenzing vanuit het carter niet was aangesloten. Die aangesloten en tataa, resultaat, 50 en 40, nog een keer hmm.

Mijn eerste vraag is dus, wat doe ik hier verkeerd, of kan ik het ding met een andere cdi helemaal niet opvoeren?

Tweede mysterie, gisteren de oude v snaar terug geplaatst en ben gaan rijden, oh ja, ik heb ook een slangetje wat uit de cylinder kop komt op het luchtfilter aangesloten.

Scooter maakte steeds minder toeren, terug naar huis, ding weer op de brug. Ik zag dat de kabel vanuit het carter beschadigd was, nieuwe pickup besteld maar eerst even provisorisch gefixt. Slangetje los van luchtfilter.

Reed weer 50 zonder terug te vallen.

Tweede vraag, wft doet dat slangetje en hoort het wel op het luchtfilter?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Thx, ik heb eea aangesloten zoals het hoort.

Ik blijf alleen met het rare verhaal zitten dat de scooter niet sneller wil dan zo'n 50.

Als ik hem op de standaard zet, vol gas geef en dan de ab van de cdi indruk gaat 'ie flink omhoog in toeren, dus onbelast gebeurt er wel degelijk iets.
Ga ik rijden, dan blijft 'ie hangen op ongeveer 50. Wat zou dit kunnen veroorzaken?

V-snaar is nieuw, rolletjes (5,7 gram) zijn nieuw.

Het lijkt er niet op dat 'ie benzine tekort komt of zo, hij gaat niet stotteren in hoger toerengebied, ik heb geen idee waar te zoeken.
 
Back
Top