Mijn eerste post hier, ik heb nog niet kunnen vinden waar iik naar op zoek was dus heb ik een nieuw topic aangemaakt.
Recent heb ik de scooter van mijn dochter overgenomen, een AGM uit 2014, een GY6 bamiscooter dus. Kilometerstand is 6900.
Toen zij de scooter kocht was het een snorfiets die veel te hard reed, scooter is omgekeurd naar brommer en loopt ongeveer 50.
Ik heb motorolie, transmissieolie, snaar en luchtfilter vervangen
Tot zover alles goed, maar toen ging ik dingen veranderen....
Ik wilde de scooter iets sneller laten rijden voor als ik buiten de drukke straten kom (voor verder weg pak ik mijn motor wel)
Daarvoor heb ik een andere cdi gekocht, eentje met een afstandsbediening om te kunnen schakelen tussen 45 en 65.
En toen begon het.
CDI gewisseld en geen reactie op de afstandsbediening, hmm.
Nagedacht en gezien dat de begrenzing vanuit het carter niet was aangesloten. Die aangesloten en tataa, resultaat, 50 en 40, nog een keer hmm.
Mijn eerste vraag is dus, wat doe ik hier verkeerd, of kan ik het ding met een andere cdi helemaal niet opvoeren?
Tweede mysterie, gisteren de oude v snaar terug geplaatst en ben gaan rijden, oh ja, ik heb ook een slangetje wat uit de cylinder kop komt op het luchtfilter aangesloten.
Scooter maakte steeds minder toeren, terug naar huis, ding weer op de brug. Ik zag dat de kabel vanuit het carter beschadigd was, nieuwe pickup besteld maar eerst even provisorisch gefixt. Slangetje los van luchtfilter.
Reed weer 50 zonder terug te vallen.
Tweede vraag, wft doet dat slangetje en hoort het wel op het luchtfilter?
Recent heb ik de scooter van mijn dochter overgenomen, een AGM uit 2014, een GY6 bamiscooter dus. Kilometerstand is 6900.
Toen zij de scooter kocht was het een snorfiets die veel te hard reed, scooter is omgekeurd naar brommer en loopt ongeveer 50.
Ik heb motorolie, transmissieolie, snaar en luchtfilter vervangen
Tot zover alles goed, maar toen ging ik dingen veranderen....
Ik wilde de scooter iets sneller laten rijden voor als ik buiten de drukke straten kom (voor verder weg pak ik mijn motor wel)
Daarvoor heb ik een andere cdi gekocht, eentje met een afstandsbediening om te kunnen schakelen tussen 45 en 65.
En toen begon het.
CDI gewisseld en geen reactie op de afstandsbediening, hmm.
Nagedacht en gezien dat de begrenzing vanuit het carter niet was aangesloten. Die aangesloten en tataa, resultaat, 50 en 40, nog een keer hmm.
Mijn eerste vraag is dus, wat doe ik hier verkeerd, of kan ik het ding met een andere cdi helemaal niet opvoeren?
Tweede mysterie, gisteren de oude v snaar terug geplaatst en ben gaan rijden, oh ja, ik heb ook een slangetje wat uit de cylinder kop komt op het luchtfilter aangesloten.
Scooter maakte steeds minder toeren, terug naar huis, ding weer op de brug. Ik zag dat de kabel vanuit het carter beschadigd was, nieuwe pickup besteld maar eerst even provisorisch gefixt. Slangetje los van luchtfilter.
Reed weer 50 zonder terug te vallen.
Tweede vraag, wft doet dat slangetje en hoort het wel op het luchtfilter?
Last edited: