Slangetje bovenop benzinetank

Touareg

Member
Beste mensen,
Ik heb hier een souris euro4 injectie scooter staan. Het is een beetje een houtje touwtje brom scooter maar ik probeer er het beste van te maken. Zolang ik geen werkplaats handboek heb, ben ik afh van jullie expertice: waarom heb ik een los dubbelgevouwen en dicht gebonden met een tywrap slangetje bovenop mn benzine tank zitten?
Had dit slangetje ergens mee verbonden moeten zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Hier even een fototje van de tank met het slangetje links. Ik heb ook nog een berini staan maar daar zie ik geen slangetje bovenop de tank, tenzij die ergens achter verstopt zit natuurlijk
IMG_3066.jpeg
Post automatically merged:

Als we het dan toch over de tank hebben; ik wil het brandstoffilter vervangen. Moet daar weer een metalen filter op , of volstaat zo’n doorzichtig ding? ( euro 4 injectie souris)
 
Ziet er uit als een ontluchting, maar kan ook dat hij via de tankdop ontlucht.
Als het werkt zo laten.
Benzine filter kan je een universeel filter voor gebruiken.
Kan je overal kopen voor ronde 5 euro.
1712753579098.png
 
Ik zal dat van de week eens gaan uitzoeken zodra ik uit die pest nachtdienst ben . Gelukkig heb ik nog een berini staan. Hoewel dat een andere injectie scooter is, zal het wel een beetje overeenkomen. Bovendien is daar weinig mee geprutst.
 
Beste mensen,
Ik heb hier een souris euro4 injectie scooter staan. Het is een beetje een houtje touwtje brom scooter maar ik probeer er het beste van te maken. Zolang ik geen werkplaats handboek heb, ben ik afh van jullie expertice: waarom heb ik een los dubbelgevouwen en dicht gebonden met een tywrap slangetje bovenop mn benzine tank zitten?
Had dit slangetje ergens mee verbonden moeten zijn?
Zo te zien heeft iemand geprobeerd om de ontluchting van een defecte/verstopte tankdop te omzeilen.
Een beetje hallie ballie oplossing...
Verwijder dit slangetje, repareer het gaatje, reinig de tankdop of bestel een nieuwe....
 
@gcs100 , ik sta nergens van te kijken, dus hier ga ik ook mee aan de slag, dank je wel. Nu zal de fitting boven op de tank, waar nu het slangetje op zit er niet zelf op geknutseld zijn, blijft dus de vraag waar heeft dat slangetje origineel naar toegeleid? Retour injectie zoals al eerder was gesuggereerd wellicht? Ik ga maandag weer op onderzoek uit.
 
Zo te zien heeft iemand geprobeerd om de ontluchting van een defecte/verstopte tankdop te omzeilen.
Maar dan maak je dat slangetje toch niet dicht , heb je helemaal geen ontluchting meer . Gaat dat slangetje , voor de milieu eisen niet naar het inlaat traject , hetzij via een filter of zo op het luchtfilter ? Zodat de benzine dampen niet in de lucht komen , lijkt me ook origineel te zijn , terug loop injector kan , maar dan zou hij nu ergens moeten lekken . Loopt de motor ?
 
Motor loopt redelijk. Met een 45km rongmao loopt ie duidelijk beter dan met een 25km ecu . Ga er maandag een andere 25km ecu insteken om te zien of het aan de ecu ligt
 
De motor loopt. Stationaire prima, met 25 ecu niet zo soepel. Benzine druk/verbruik weet ik nog niets van, heb de scooter net in huis en nog nauwelijks gereden
 
Houdt je er wel rekening mee dat het niet zomaar ff ecu kunt wisselen. Basis waardes van bijv tps zul je moet inleren. Gebeurd dat niet dan loopt het nooit goed.
 
Back
Top