Peugeot jetforce 2takt slaat niet aan.

Johannes13

New Member
Hallo,
Ik heb een Peugeot jetforce 2takt carberateur versie die niet aanslaat.
Heeft een gurtner carberateur met sproeier 64.
Hij vonkt goed, cdi en ontsteking is vervangen, ook krijgt hij brandstof bougie is nat, heeft goeie compressie duwt vinger van bougie gat af. Keerringen zitten op hun plek en voorderest alle afdichtingen vervangen.
Iemand tips?
Met een klein tufje remreiniger loopt hij bijna gelijk en slaat gelijk weer uit daarna.
Johannes
 
Advertisement - register to remove this

Dat met de remmenreiniger is heel normaal. Dat blijft niet draaien. Het ligt dan toch aan je benzinetoevoer. Is hij opgevoerd en is het brom of snor?

Mijn Ludix heeft een sproeier 49-52 en hij gaat max 55-60 op de teller.

Misschien je carburateur eens goed reinigen.
 
Dat met de remmenreiniger is heel normaal. Dat blijft niet draaien. Het ligt dan toch aan je benzinetoevoer. Is hij opgevoerd en is het brom of snor?

Mijn Ludix heeft een sproeier 49-52 en hij gaat max 55-60 op de teller.

Misschien je carburateur eens goed reinigen.
Carberateur is schoon, heb wel een nieuw membraam erop gezet maar zag na een half jaar dat die klepjes een klein beetje open stonden denk dat ik dat nog maar eens los ga halen, dat zou wel een oorzaak kunnen zijn lijkt mij toch?
 
Carberateur is schoon, heb wel een nieuw membraam erop gezet maar zag na een half jaar dat die klepjes een klein beetje open stonden denk dat ik dat nog maar eens los ga halen, dat zou wel een oorzaak kunnen zijn lijkt mij toch?
Je zou het kunnen proberen. Voor zover ik weet dient het membraan, als je deze tegen het licht aanhoudt, geen licht door te kunnen laten.

Denk dat je inderdaad je oorzaak hebt gevonden. Houd ons op de hoogte!
 
ook krijgt hij brandstof bougie is nat
De bougie werd toch nat na een paar startpogingen dus mij lijkt het niet het membraan.
Waar heb je die remmenreiniger gespoten toen de motor wel wilde starten?
Indien in de luchtfiter of in de aanzuigkant van de carburateur zou ik toch de meetnauwkeurigheid van je vinger in vraag stellen.
 
Net membraan eruit gehaald en liet wel een beetje licht door, nieuwe plaatjes erin en weer geprobeerd maar zonder resultaat. Zuiger is nieuw.
Hij verzuipt nu na het starten de benzine drupt op de grond uit de uitlaat bij spruitstuk.
Zou de uitlaat gewoon vol staan en dat die daardoor niet meer aan de gang wil of zijn er nog andere ideeën?
 
Net membraan eruit gehaald en liet wel een beetje licht door, nieuwe plaatjes erin en weer geprobeerd maar zonder resultaat. Zuiger is nieuw.
Hij verzuipt nu na het starten de benzine drupt op de grond uit de uitlaat bij spruitstuk.
Zou de uitlaat gewoon vol staan en dat die daardoor niet meer aan de gang wil of zijn er nog andere ideeën?
Hoeveel cc cilinder? En standaard 12.5mm carburateur of een grotere?
Anders lijkt mij dat je sproeier veel te groot is
 
Net membraan eruit gehaald en liet wel een beetje licht door, nieuwe plaatjes erin en weer geprobeerd maar zonder resultaat. Zuiger is nieuw.
Hij verzuipt nu na het starten de benzine drupt op de grond uit de uitlaat bij spruitstuk.
Zou de uitlaat gewoon vol staan en dat die daardoor niet meer aan de gang wil of zijn er nog andere ideeën?
Bij mij was het echt een kwestie van schoonmaken van de carb. Ik had exact hetzelfde, maar daarbij lekte hij ook via de carb.
 
Hij verzuipt nu na het starten de benzine drupt op de grond uit de uitlaat bij spruitstuk.
Zou toch nog maar eens de carburateur open maken en goed controleren of de vlotter/vlotternaald goed werkt want ik krijg de indruk na bovenstaande opmerking dat deze de toevoer van benzine niet goed of te laat afsluit zodat de carburateur overloopt.
Dan kun je ook gelijk zien of het vacuumkraantje ook z'n werk doet.
 
Het is 50cc met 12.5 carb
Is het zo dat stel je vlotter werkt niet goed dat als hij dan eenmaal aan is het wel goed doet of blijf hij dan beroerd lopen? Lijkt mij dat hij dan beroerd blijft lopen toch. Heb hem eerder wel aan het lopen gehad maar kwam dan niet boven de 30 en plofte dan in de uitlaat: teveel benzine. Dus zou haast die vlotter gaan verdenken, ik ga het testen en laat het weten
 
Sorry zie dat ik 2 accounts had..
Maar nu heb ik vlotter en naald gecontroleerd maar die zijn goed en sluiten goed af en blijven drijven, nu verdenk ik men vacuümpomp, weet iemand hoeveel benzine die moet geven? Als ik elec start met slang eraf dan druppelt het er snel uit dat lijkt mij veel te weinig toch? Is daar misschien een video van van de hoeveelheid ongeveer?
 
Back
Top