Motip pakkingverwijderaar (ervaring)

Isamu

a.k.a. OverLander
Schermafbeelding 2024-03-11 190132.png

Meermaals geprobeerd en de conclusie is: Rommel en weggegooid geld! Lampenolie, nagellakremover of wasbenzine doet het even goed naar mijn mening (zeg niet dat het de juiste manier is). Elbow grease en de juiste schrapers werkt uiteindelijk prima.
 
Advertisement - register to remove this

Ga je nu voor elk product dat er in de winkel verkrijgbaar is hier je mening geven? Lijkt me pas aan de orde wanneer het zich in een situatie of topic voordoet. Zo kun je wel voor elk verkrijgbaar ding een topic openen. Lijkt er nu meer op of je naar dingen aan het zoeken bent in plaats van dat het ook echt nuttig is en iets aan toegevoegde waarde brengt. Dus niet posten om het posten, maar omdat het ook iets toevoegt zou ik zeggen.
 
Een pakking verwijderen is wel iets wat men regelmatig moet doen, dan is het prettig om te weten dat dit een slecht product is gezien de prijs. Het is niet een product wat veel gebruikt wordt en daarom de moeite waard om te benoemen. Ik kan ook niets zeggen en laat mensen dan hun geld verkwisten.

Wellicht dat @Bas ooit een nieuwe categorie kan aanmaken voor reiniging, stralen, spuiten en etc. ? Ik ga niet elk topic bij langs om advies te geven wat werkt als ik straks onderwerpen aanmaak wat lijkt op een How-to.
 
Last edited:
Ik heb hier een carter liggen waar de pakking niet normaal van af wou en verwacht dat ik niet de enige ben... Ik hoopte dat de pakking remover werkte en dat bleek dus niet zo te zijn, dat is dan een dure hobby.

Pakkingschapers heb ik voldoende en het werkte niet, een scheermesje kan dan nog maar insnijden is zo smerig.
Post automatically merged:

Als je wat duurder spul hebt dan GY6 is het wel prettig als je weet wat werkt... Ik zie het als onderdeel van revisie, het is knap lullig als je lekkage maakt door domweg maar te raggen.


Edit: Foto's verwijdert.
 
Last edited:
Domweg gaan raggen is nu niet bepaald werken met gevoel. Als iemand niet weet hoe hij gereedschap moet gebruiken moet die persoon er misschien gewoon afblijven. Gewoon met beleid werken. Ik zie trouwens niet precies het nut van die verzameling plaatjes.
 
Ik zoek ook nog steeds een makkelijke manier om een pakking te verwijderen. Ik heb echt al meermalen mijn blok gesplitst en (oude)pakking verwijderen blijft een kut klus. Ik ben wel blij om te weten dat Motip dus niet echt lijkt te werken hiervoor en je toch gewoon moet pielen
 
Ik gooi ff een cilinder met pakking de diepvries in, wie weet heeft het effect... Er zal vast wel een manier zijn wat snel werkt.

Edit: Versnelde koeling gedaan maar eerder slechter.
 
Last edited:
Ik zat mij af te vragen of koken ook werkt... Ga het straks even proberen.

Wat ik wel weet is dat onderstaande ook goed werkt voor residu van pakkingen, maar weet niet hoe dat ding heet en wil er wat meer van hebben in verschillende maten (het laat een beetje vlekken achter, maar die poets je zo weg met een willekeurig gemiddeld middel zoals een beetje remreiniger). Ik zal deze eerst even droog proberen op een dik stuk voordat ik verder ga testen met iets:
IMG_2061[1].JPG


Voor de test een originele Kymco cilinder (KY-2KBG) die 18.000+ op de teller had, of 24.000, weet het zo niet meer. Deze kan ook voor het schoonmaken, meten, blasten en eventueel honen voor de oefening.
IMG_2062[1].JPG
 
Last edited:
Ik ga het overwegen om te kopen als het past binnen mijn budget, ben inmiddels alweer x honderden euro's verder aan spul dat ik wel een leuke 2T opknapper ervan kon kopen :joycat:

Heb je toevallig ervaring met Motip spul ter vergelijking, omdat dit zo'n vreselijke tegenvaller was en niet weer onnodig een duur product wil kopen. Straks dozen vol met spul wat rete duur is en niet werkt :)
 
Ik ga het overwegen om te kopen als het past binnen mijn budget, ben inmiddels alweer x honderden euro's verder aan spul dat ik wel een leuke 2T ervan kon kopen :joycat:

Heb je toevallig ervaring met Motip spul ter vergelijking, omdat dit zo'n vreselijke tegenvaller was en niet weer onnodig een duur product wil kopen. Straks dozen vol met spul wat rete duur is en niet werkt :)
Kijk goed rond want op bol vragen ze de hoofdprijs!
 
Ik zag het, 18 euro bij Kroon zie ik nu. Dat is wel redelijk en ga morgen nog wel even langs, voor dat bedrag wil ik het nog wel proberen als ik in de toekomst voordeel heb daarmee.
 
Ik zag het, 18 euro bij Kroon zie ik nu. Dat is wel redelijk en ga morgen nog wel even langs, voor dat bedrag wil ik het nog wel proberen als ik in de toekomst voordeel heb daarmee.
belangrijk is er mee dat je eerst insprayed en dan even laat intrekken. Tis wel heftig spul dus wel handschoenen is wel handig en pas op met je ogen!
 
Innotec is niet goedkoop, maar werkt wel erg goed. Ik heb jaren met dit merk gewerkt en ook met de Seal and Bond remover. Ook die werkt erg goed zolang je hem gebruikt op de manier zoals die bedoelt is.
Zoals @Telefonica2. Al zegt. Goed laten intrekken, en geduld hebben.
Post automatically merged:

Carburateur reiniger werkt trouwens ook erg goed op lijm en pakking resten.
 
Last edited:
Back
Top