Kleppenstellen sym orbit 2 50cc 4takt

Dannynmgn

New Member
Ik heb even een noob vraagje, ik wil mijn kleppenstellen op de sym orbit 2 50cc 4takt, maar het is het nieuwe blok. Maar bovenop is toch de inlaat en onder de uitlaatklep?

En boven moet dan afgesteld worden op 0.05 en onder op 0.10 of haal ik nu door elkaar?

Want het enige filmpje wat ik kan vinden zegt allebei op 0.10?
 
Advertisement - register to remove this

Onderop bij uitlaat pijp is uitlaat klep volgens gegevens op 0,10 mm , inlaat boven volgens gegevens 0,05 mm
Bij mijn gy6 geven ze ook verschillende maten voor in en uit , maar ik heb ze allebei op 0,10 gezet.
 
Uitlaatklep staat in het algemeen bij een koude motor altijd wat ruimer.
Dit doet men omdat de uitlaatklep heter wordt dan de inlaatklep ivm uitzetting materiaal.
 
Alleen nu heb ik een probleem die dopmoer die op de uitlaat zit, zit zo vast dat ik op allerlei manieren geprobeerd heb 'm los te krijgen maar nu is dus moer waar je 'm los draait helemaal kapot gedraaid
Maar hij is op geen mogelijkheid lis te krijgen nu.

Iemand nog een idee? Als hij maar los is, dan kan ik in ieder geval een nieuwe dop bestellen.

Deze is van de inlaat. Maar bij de uitlaat is de zeskant dus nu zo wat rond.
 

Attachments

  • 20220225_180646.jpg
    20220225_180646.jpg
    152.7 KB · Views: 7
Misschien met een grote waterpomp /griptang , voorzichtig met een hamer op de kop tikken om hem te laten schrikken.
Ook zou je met een scherpe beitel en hamer ,aan de ronde rand kunnen tikken ( tegen de klok in) om hem los te werken.
Is het gehele kleppendeksel niet een los deel ? zodat je het in z'n geheel eraf kan halen?
 
Last edited:
Griptang heb ik geprobeerd, maar ik krijg op de een of andere manier geen goede grip. Beitel ga ik nog even proberen.

En ook ga ik even kijken voor een andere griptang heb nu een gebogen bek en zag ook dat er zijn met rechte bek.
 
Als je erbij kunt en je hebt een klein slijptolletje , kun je ook twee rechte kanten op de dop slijpen , en dan met een bahco kunnen proberen.
Moet je wel plek hebben om te slijpen. Of even warm stoken tijdens het draaien.
 
Had een gat geboord door de dop van boven naar beneden , om dan iets langs door het gat te doen maar kan zo gauw niets bedenken wat sterk en dun genoeg is om voldoende kracht op te zetten.

Morgen anders maar even kijken voor een compact slijptolletje .
Post automatically merged:

Misschien met een grote waterpomp /griptang , voorzichtig met een hamer op de kop tikken om hem te laten schrikken.
Ook zou je met een scherpe beitel en hamer ,aan de ronde rand kunnen tikken ( tegen de klok in) om hem los te werken.
Is het gehele kleppendeksel niet een los deel ? zodat je het in z'n geheel eraf kan halen?
Zal eens even opzoeken hoe ik het hele deksel in een keer kan los halen.
 
Dat probleem heb ik ook gehad.
Met de slagmoersleutel van de buurman lukte het.
Gelukkig ging die wat beneden zat wel normaal los.
Advies is ook niet te vast draaien.

Ik direct 2 nieuwe besteld en niet meer zo vast gedraaid.
 
Heb deze tweede hands gekocht. Maar diegene die dit vast heeft gedraaid......

Ik heb ook 2 nieuwe besteld , alleen nog de onderste zien te verwijderen
 
Nou , hij is los!! Met een grote stevige beitel en veel hameren is het gelukt. kleppen gesteld olie en oliefilter vervangen. Alleen vind ik nog dat ie ratelt als hij stationair loopt maar als ik rij hoor je het niet zo hard meer. Maar dat kan komen door het rijden( wind en zo)

Heb het opgenomen met een filmpje en ik vermoed dat het vanaf de vario komt of daar in de buurt.

Maak ik me te druk en is dat normaal of is er toch nog iets niet goed?

 
Nee niet naar gekeken. Ga ik dat ook even checken, bedankt voor de tip.

Heb even met Google gezocht maar kan ik de ketting checken zonder de hele boel los te halen of moet echt alles eraf? En als ik 'm gecontroleerd heb is het dan mogelijk om via de kettingspanner nog wat strakker te zetten?
 
Last edited:
Back
Top